dijous, de juny 23, 2005

 

Desintegració

The Cure: Disintegration Posted by Hello


Als vuit anys vaig desintegrar el meu pare. Sí. Mentre cavava a l’hort. Feia feixes per plantar-hi les tomaqueres i jo li vaig disparar: “T’he desintegrat!”- vaig cridar. Ell, és clar, va començar a riure. Fins aquell moment jo, la meva imaginació i la meva pistola de l’espai (amb quatre tipus de soroll làser diferents i una bateria de 9 V.) ho havíem desintegrat tot: les faroles del carrer, els cotxes...fins el meu germà, que llavors tenia quatre anys, es va deixar desintegrar sense dir res. Amb el meu pare va ser diferent: “T’he desintegrat fins els àtoms!”- i ell, amb el magalló a la mà, seguia rient. “I ja saps què és un àtom?”- em va dir. A mi, és clar, aquella pregunta em va agafar en fals. A les pel•lícules als dolents els “desintegraven”, i els desintegraven en “àtoms”, i ja m’estava bé fins aquí. “Mira- em va dir tot prenent un terròs amb el magalló- si jo agafo aquest terròs i el trenco, encara serà un terròs, oi? Llavors el puc seguir esmicolant i cada cop tindré trossos més petits, però arribaria un punt que si el trenqués més ja no seria un terròs, seria un altra cosa. Un àtom és, doncs, la part més petita que podem fer d’un element i que encara en manté totes les propietats”. Jo, és clar, em vaig quedar embadalit amb l’explicació i durant uns quants dies no vaig parar d’esmicolar terrossos per veure si arribava a l’àtom (cosa que no va arribar a passar mai). Més endavant, i a mesura que el meu pensament s’anava fent més abstracte, vaig passar a esmicolar altres coses: fins on es pot dividir el temps? Hores, minuts, segons...hi ha àtoms de temps? I si els trenquem, què passa? El temps sempre és igual?...Amb els anys, vaig anar abandonant aquesta dèria dels àtoms, fins que, no fa massa, va tornar. Ara em pregunto fins on es pot arribar a trencar una persona i esperar que aquesta sigui encara la mateixa, que no li quedin seqüeles i si aquestes, en cas de ser-hi, es poden arribar a superar mai...


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain License.

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!