diumenge, de novembre 20, 2005

 

"Aquest Tros, és meu..."




Assisteixo a la VIII Nit de poesia a Sant Cugat. Avui hi són gairebé tots: Biel Mesquida, Sebastià Alzamora, Jaume Subirana, Jordi Sarsanedas…i el guanyador del premi Grabriel Ferrater, en Toni Ibáñez amb el llibre “Una certa penombra”. Llegeix:

“Ningú no parla de quan la nit perd les ales i tots els carrers són buits, de quan la festa s’acaba: vidres trencats, vòmits i pixum. Ningú no parla dels gossos de mirada trista que vagaregen per les voreres. No, ningú no parla de les llambordes dures i humides…”

-Ei, aquest tros…- faig jo, atònit- aquest tros és meu!!
-Pssst ! – em fa callar la dona del darrere.

Nit de plagis* i poesia dolenta. Feia temps que no passava tanta vergonya.

-Et quedes a sopar amb nosaltres? – em pregunta ella
-No, que m’esperen- contesto jo

Mentida: a casa només m’espera una cervesa freda i un CD de la Shirley Horn. Feia temps que no deia mentides, també. Però per mentida, la VIII Nit de poesia de Sant Cugat del Vallès.

Si aquest és el futur de la poesia en català, “apaga y vámonos”.

*El text original, AQUí


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain License.

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!