dimarts, de maig 23, 2006

 

Parella de fet




Vaig entrar al cafè ben xop: a fora, plovia a bots i barrals. Després de deixar el paraigües en un racó, em vaig asseure en una de les petites taules que hi havia. Recolzat a la cadira, vaig començar a reprendre l’alè. Va ser llavors quan m’hi vaig fixar: menuda i morena, amb una samarreta de tirants i una faldilla texana, llegia, tot bevent una infusió, un llibre d’un famós autor argentí. L’edició de butxaca. De tant en tant, m’anava mirant de cua d’ull. Tot i que semblava voler-me dir alguna cosa, jo em feia l’orni. No va ser fins que vaig mirar l’enorme rellotge de llauna, amb unes busques grans com sagetes que penjava de la paret, que es va decidir:

- Perdona –va dir-me amb aire tímid – ets en Marc?

Jo, després d’uns moments de vacil.lació, vaig contestar que sí. Tant bon punt vaig haver-li-ho dit, d’una revolada, es va asseure a la meva taula:

- Hola! Sóc l’Helena...- va fer, amb els ulls oberts com taronges, expectant.
- Ah!...hola...perdona, no t’havia conegut- vaig dir jo, tot passant-me la mà pels cabells encara molls.
- Òndia- va saltar ella- ets ben bé com t’imaginava!
- Sí...ja ho veus...qui ens ho havia de dir, oi? Citar-nos d’aquesta manera, vull dir...així- vaig riure.
- Oh, bé que algun dia ens havíem de conèixer...– va dir ella mentre em picava, còmplice, l’ullet.
- Sí, sí...i tant! –vaig dir jo, bo i dibuixant un mig somriure.
- I què? On vols que anem?- va preguntar-me ella....

Vam sortir del cafè, vam anar al cine, a sopar...la nit se’ns va fer curta: les hores passaven com minuts i els dies, com hores. Fet i fet, ja fa un any que ens vam trobar per primera vegada al cafè i avui – quins nervis!- m’ha demanat que ens casem. Ara només he de trobar la manera de dir-li que no. Que jo no sóc en Marc.


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain License.

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!